Nagy port kavart az elmúlt hetekben, hogy Szlovákiában előbb lesz hivatalos fizetőeszköz majd az Euró, mint idehaza. A legutóbbi szlovén szőlőtermesztéssel kapcsolatos hírek gyakorisága pedig arra enged következtetni, hogy ha nem figyelünk eléggé, újabb területen köröznek le minket a szomszédaink.
Bár Szlovénia csak Európa kissebb bortermelő országai közé sorolható, mégis egyre többet cikkeznek róla a nemzetközi szaksajtóban. A németországi Wein-Plus oldalain túl, a brit Jancis Robinson újságírónő is rövid időn belül már harmadszor számolt be szlovén borkülenlegességekről. Sikerük azonban nem korlátozódik a kontinensre, a szlovén borok ugyanis a tengeren túlon is hódítanak. Corie Brown, a Los Angeles Times munkatársa arról számolt be, hogy újabban a holywoodi éttermek italtrendjét a szlovén "wild, wild wines", azaz a "vadító, vadító borok" határozzák meg.
Nem értem, mivel tudhatnak többet az ő boraik a mieinknél? Pedig már megszokhattuk, hogy a magyarok keze mindenhol és mindenben benn volt és van napjainkban is. Így van ezzel az amerikai borászat is, hiszen Kalifornia is egy magyar úriembernek, Haraszty Ágostonnak köszönheti az Európából meghonosított szőlőfajtákat.
Ön szerint elég figyelmet fordít a nemzetközi szaksajtó a magyar borokra, illetve a magyar borászatok kellőképpen ápolják külföldi médiakapcsolataikat?