Manapaság nagyon trendi dolog bort inni! Az is jól hangzik ha az embernek saját szőlője van és itt tényleg nem a méret a lényeg! Szerencsére azt is megértük, hogy egy magyar borhotelben töltött hosszúhétvégével überelni lehet a szomszéddal folytatott dicsekvés során a "görögbe, vagy spanyolba" tett nyaralást. Egyre többen isznak bort, ami nagyon jó,mert így fogy a gazdák bora és az állam egyre több pénzhez jut a palackonként járó marketingpénz révén, amit majd újabb bort népszerűsítő kampányra fordít, hogy még több ember kapjon kedvet a borra és a gazdáknak tovább segítsen az értékesítésben, hogy az olcsó külföldi helyett, a kicsit drágább, de sokkal jobb hazait válasszuk! És ezek a reklámok valóban segítenek ebben?
Kezdődött a "Fedezd fel a Furmint Világát" kampánnyal, nagyon szép nagyon színvonalas honlap, ami bemutatja a furmintot, Tokajt, de még említést sem tesz egy termelőről, egy Furmint bortúráról vagy legalább egy helyről, ahol hozzá lehet jutni a Furminthoz! Akik ismerik a borokat azok tudják, mi fán terem a fFrmint és hol lehet hozzájutni, a feltételezett célközönség nem, ha pedig nem mondjuk meg neki, akkor miért várnánk el, hogy kipróbálja? Végkonklúzió: sok hűhó semmiért a termelő ott van, ahol a part szakad!
Aztán jött a fröccs! Ami talán a célját és az eredményességét tekintve az egyik legeredményesebb kezdeményezés volt, hiszen a világ legnagyobb fröccsének elkészítésével, nem csak az ország, de az egész világ figyelmét felhívtuk a magyar Hungaricumra a fröccsre! A kedélyeket itt csupán a ráfordított költség borzolja! Végkonklúzió: Szép volt, jó volt, köszönöm, ennyi?
Nálam a kaput mégiscsak a legújabb "Magyar bor mindenkor" kampány tette be, mert tisztelem és becsülöm a bemutatkozó művészeket, média személyiségeket, de ettől a borterlemőnek biztosan nem lesz több bevétele, holott őtőle ezzel a céllal kérik el a palackonkénti bormarketing forintokat! Végkonklúzió: Hova tovább borkultúra?