És most már tudom, de tudom, de tudom hogy hova ...
Korábbi bejegyzéseimben egy érdekes videóról számoltam be, melynek célja megjelenésekor rejtély volt és a folytatásból sem derült ki sokkal több. Most azonban egy egészen új videó jelent meg ugyenezenen a helyen, az Indexen...
... mely a magyar, ezen belül is a villányi borok árát volt hivatott megvitatni. A kérdés maga legalább olyan végtelen vitát szül, mint "A tyúk, vagy a tojás " esete. A lényeg azonban nem is a kérdésen van, hanem a válaszon, amely kisebb vitát váltott egy ismert boros blogon, a Művelt Alkoholistán.
Több hozzáértő igen színvonalas válasza azt bizonyítja, hogy tisztában vannak nem csak a drágának mondott magyar borok ízével, de a külföldi - árban és ízben is - csúcsborokéval is. A lényeg pedig ezen a konklúzión van, hiszen megvan az igény a jó borokra, tehát csak megfelelően kell őket bemutatni. Mert a mindennapok emberének igenis szüksége van a borra, a nehezebb időkben még jobban, mint valaha. Mert a bor hozzátartozik az élet apró örömeihez épp úgy, mint az az öröm, amit a vásárlásakor él át a fogyasztó. Bizonyított tény ugyanis, hogy a vásárláskor részben olyan élményt élünk át, mint egy orgazmus alkalmával, amikor is örömöt kiváltó hormonok (endorfin, oxitocin és dopamin) szabadulnak fel a testben.
Mi kellhet még? Egy vásárlás előtte, egy bor utána! És itt nem az érték a mérték...